Wednesday, June 16, 2010

Meer van hetzelfde?

IPSNews over de tweede ronde van de verkiezingen volgende zondag:

Zondag 20 juni is de tweede ronde van de presidentsverkiezingen in Colombia. De erfenis van Uribe, die sinds 2002 aan het bewind is, wordt gezien als een blauwdruk voor de komende vier jaren.
Hoewel ze een  stevige criticus is van Uribe, erkent politiek analist Claudia López dat "hij het land beter heeft achtergelaten dan hij het kreeg in 2002, toen de guerrillastrijders onverslaanbaar leken en het geweld de pan uitrees in Colombia."  Maar, voegt ze eraan toe, "dat ging ten koste van vrijwel alle instellingen in het land." 

Er valt één en ander op te merken aan het artikel (paramilitairen demobiliseren is goed en wel, maar als die achteraf gewoon terug opduiken onder een andere naam, ben je er nog niet vanaf) maar het leek me makkelijker om door te linken, dan zelf iets te schrijven over de 'verkiezingen'. 
NB: na de 'campagne stunt' van vorige zondag, waarbij 4 ontvoerde soldaten uit de handen van de FARC werden gered, en dat op minder dan een week van tweede ronde v/d presidentsverkiezingen, begin ik te begrijpen waarom de linkse partijen hier in Colombia oproepen om niet te gaan stemmen.
'Dat was al maanden op voorhand gepland' zei Uribe achteraf, dat wil ik best geloven: in het campagne hoofdkwartier van huidige presidentskandidaat Santos lijkt mij...
Update:  'k vraag me net af: zou dat dan ook als officiële campagne uitgaven moeten aangegeven worden, of hoe zit dat juist?

No comments: